تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین:بیانیه سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی به مناسبت 21 دی ماه سالروز بسیج رسانه منتشر شد

بیانیه سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی  به مناسبت 21 دی ماه سالروز بسیج رسانه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،در این بیانیه آمده است:بی تردید رسانه انتقال دهنده فرهنگ و هویت یک ملت است و می تواند از همه کارکردهایش در این عرصه استفاده کند و با استفاده از این ابرزار می توان ، شیوه های صحیح و کارآمد سبک های زندگی را به نمایش بگذارد.

کارکرد رسانه ها در نگاه ملی، رسانه باید با اتکا به نیرو و توان داخلی، اعتماد به نفس ملی را در باور و اندیشه مردم جامعه به وجود بیاورد که در این صورت، جمهوری اسلامی خواهد توانست هم چنان با اقتدار و سربلندی، برای فتح قلل پرافتخار در دنیای کنونی حرکت نماید.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشات خود در خصوص وظایف رسانه ها و مطبوعات می فرمایند : براى مطبوعات سه وظيفه عمده قائلم: وظيفه نقد و نظارت، وظيفه اطّلاع رسانى صادقانه و شفّاف، وظيفه طرح و تبادل آراء و افكار در جامعه. معتقدم كه آزادى قلم و بيان، حقِ‌ مسلّم مردم و مطبوعات است. در اين هم هيچ ترديدى ندارم و اين جزو اصول مصرّحه قانون اساسى است. معتقدم اگر جامعه‌اى مطبوعات آزاد و داراى رشد و قلمهاى آزاد و فهميده را از دست بدهد، خيلى چيزهاى ديگر را هم از دست خواهد داد. وجود مطبوعات آزاد، يكى از نشانه‌هاى رشد يك ملت و حقيقتاً خودش هم مايه رشد است؛ يعنى از يك طرف رشد و آزادگى ملت، آن را به‌وجود مى‌آورد؛ از طرف ديگر،آن هم به نوبه خود مى‌تواند رشد ملت را افزايش دهد. البته معتقدم در كنار اين ارزش، ارزشها و حقايق ديگرى هم وجود دارد كه با آزادى مطبوعات و آزادى قلم، آن ارزشها نبايد پامال شود. هنر بزرگ اين است كه كسى بتواند هم آزادى را حفظ كند، هم حقيقت را درك كند، هم مطبوعات آزاد داشته باشد، هم آن آسيبها دامنش را نگيرد. بايد اين‌گونه مشى كرد.

 دومین نقش بسیج در رسانه رویکرد فرا منطقه ای و تشکیل جبهه اطلاع رسانی  است که می بایست به نشر مفاهیم و ارزش های انقلابی و دینی در سرتاسر جهان قد علم کرده و با آگاه سازی و بیدار کردن ملتهای دربند استکبار جهانی،زمینه را برای ظهور و مدیریت جهانی حضرت ولی عصر (عج)فراهم کند. 

امام خمینی (ره) درخصوص  نقش فرا منطقه ای رسانه ها می فرمایند : ما كه مي‏گوييم اسلام را ما مي‏خواهيم صادر كنيم، معنايش اين نيست كه ما سوار طياره بشويم و بريزيم به ممالك ديگر. يك همچو چيزي نه ما گفتيم و نه ما مي‏توانيم. اما آن كه ما مي‏توانيم اين است كه مي‏توانيم به وسيله دستگاه‏هايي كه داريم، به وسيله همين صدا و سيما، به وسيله مطبوعات، به وسيله گروه‏هايي كه در خارج مي‏روند، اسلام را آن طوري كه هست معرفي كنيم. اگر آن طوري كه هست معرفي بشود، مورد قبول همه خواهد شد. بشر فطرتش يك فطرت سالم است، اگر يك چيزي را القا بكنند، روي فطرت سالم خودش قبول مي‏كند و قدرتمندها از همين معنا مي‏ترسند

بسیج رسانه  خراسان شمالی  با ایمان راسخ به اصول انقلاب اسلامی و نهضت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، همچنین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عزمی راسخ و ایمانی مستحکم در مسیر اعتلای این نظام مقدس گام بر می دارد و تلاش می کند با ایجاد وحدت و یکپارچگی بین اصحاب رسانه و تشکل های مرتبط استان، زمینه تحقق این اهداف و منویات را فراهم آورد.

امروز نیز ما اعضای بسیج رسانه خراسان شمالی  ؛ این سربازان خط مقدم جنگ نرم، همچنان بر آرمان‌های آن پیر و مراد باقی بوده و اعلام می‌داریم کمال همت خود را برای حفاظت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، که ثمره خون هزاران شهید بسیجی است، مخصوصا مهمترین رکن و ستون این انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه و پرچمدار برحق آن حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، به کار خواهیم بست و تا آخرین قطره خون بر دفاع از آرمان های مقدس نظام اسلامی ثابت قدم خواهیم ماند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.